Posted by: Rikke | 31. august 2011

Når drømme kommer til live

Siden jeg begyndte at dykke i 1999, har det været min drøm, at støde på en søhest under mit dyk.

Og i Dahab blev min drøm endelig virkeliggjort.

Vi blev tilbudt muligheden for at dykke er sted de kalder “Bannerfish Bay”, der ligger ved promenaden, lige overfor det dykkercenter vi dykkede med.

Et relativt lavt dyk, med en masse søgræs. Lidt som vores eget dykkersted ved centeret.

Troede vi.

Men det viste sig at være et ret spektakulært dyk, hvor vi blandt andet havde 17 squids (små ti-armede blæksprutter) dansende på en linje foran os, så bittesmå grå muræner, endnu mindre tupeworm med mikrosmå sort/hvidstripede fisk, der ikke var meget større end et knappenålshoved – og en halv time inde i dykket så vi så den længe ventede søhest:

Grøn mod det grønne søgræs – men uimodsigeligt en helt rigtig søhest – og endda en stor en af slagsen.

Centeret havde lånt mig et kamera, da de havde hørt hvor gerne jeg ville se en søhest, sådan at jeg kunne fastholde øjeblikket, hvis vi var så heldige (som vi heldigvis var).

Kameraet er ikke det allerbedste, men jeg fik optaget en lille bid video, der ligger på bloggens facebogside, da jeg ikke kan komme til at oploade den direkte her på bloggen: søhest in action

 

Responses

  1. så hyggelig at du fikk se sjøhesten : )) og flott at du fikk tatt et bilde av den ! jeg er ikke til at dykke.. faktisk liker jeg ikke tanken på alt det som kravler rundt meg i vandet : )

  2. Det var nemlig rigtig fint at få en levende søhest at se … og at centeret stillede et kamera til rådighed.

    Og mennesker er forskellige og det som du ikke kan lide ved vandet, er det jeg nyder mest 🙂


Skriv et svar

Kategorier

