Posted by: Rikke | 23. september 2011

Drømmerier på gulvet og mad overalt

Da jeg så for anden gang forsøgte mig udi klassikeren “Drømmekage fra Brovst”, skulle jeg liiiiige række ud efter noget på bordet, mens jeg stod og piskede æg og sukker, hvilket fik røreskålen til at dreje rundt og slynge ægge-sukkermasse ud over hele køkkenbordet, væggen, alle tingene på bordet – og mig..

Derefter sluttede jeg af med at hive skålen ned på gulvet og fik hældt halvdelen af indholdet ud på gulvet … og mig.

Indsmurt i sukker-æggemasse i henholdsvis hoved og ben – overvejede jeg lige en kort overgang om man nu ikke kunne redde noget af kagen  ….. og så tænkte jeg “fuck det” – og fik med besvær vasket sukkerstadset af alt i køkkenet… og migselv ditto.

Så der bliver ingen drømmekage til aftens BBQ.

Til gengæld har jeg lavet noget der skal ligne en lagkage, som lige nu venter på at blive lagt sammen, vi har svinemørbradder der ligger og venter på at få viklet bacon om sig, kylling der marinere og derefter skal trækkes på spid, salat der ligger i vand så det kan blive sprødt til hhv. mormorsalat og salat med vandmelon, feta og græskarkærner. Og to brød er blevet bagt med smag og mel fra derhjemme.

Vi er halvvejs i mål og gæsterne kommer kl. 19.30 – og vi skal fejre min kærestes fødselsdag og finde ud af om hans nye dykkenavn skal være “Bendy” eller “Bobbles”.

Responses

  1. Tillykke med kæresten.

    Uh, sådan en gang sukkerstads ud over det hele, kunne godt have hylet mig lidt ud af den…

  2. Tak skal du have …. at falde i søvn med en bajer i hånden og svinemørbrad omviklet med bacon i maven … på græsset, under en sort himmel, efter en velbesøgt BBQ med vennerne – må være alle mænds drømmescenario af en fødselsdag.

    Alt gik godt og sukkerstadsen kan også vaskes ordentligt af i morgen … og skal nok det for pt. er køkkengulv (og fødder) pænt sorte.

  3. ugh ! slikt kan man godtr være foruten når man har det travelt i forveien !

    håper kvelden var vellykket !

  4. Det blev en rigtig vellykket bbq – og gulvet blev vasket ordentligt dagen derpå 🙂


Skriv et svar

Kategorier

