Posted by: Rikke | 7. oktober 2011

Om at arbejde med “noget med mennesker”

En af de ting jeg virkelig godt kan lide ved mine tid hernede, er den mulighed jeg har for at komme i berøring med mange forskellige folk.

Mennesker fra forskellige dele af verden, og danskere fra forskellige dele af landet, med forskellige begrunde, både dykkermæssigt og i al almindelighed.

Jeg er godt klar over, at de folk jeg ser er på ferie og at jeg kun ser en fraktion af alle de facetter, disse mennesker indeholder – men jeg kan lide den del jeg deltager i.

Der kan være hårde dage på båden og der kan være nemme.

Dage hvor man er på 100% hele tiden og i den grad føler at man er med til at make eller breake om folk har en god ferie.

Vi har folk der kommer 3-4-5 gange om året og vi har mennesker, der har sparet sammen et helt år for at kunne holde deres ferie hernede. Og begge parter har et ønske om en god ferie og et krav på at få en ordentligt behandling – og så lagt som mine evner rækker, så er det det jeg giver dem – og jeg er glad ved det.

Og nogen gange gør de folk man har med at gøre det ekstra nemt for en – som da jeg i sidste uge var privatguide for to tyske damer eller denne uge, hvor jeg hjalp min kæreste med en dansk familie på 5, hvor han underviste to af drengene, mens jeg guide for forældrene og storesøster.

Selvom vi havde et natdyk, hvor familien dykkede som var de en sæk lopper spredt ud over et gulv – og ingen på nogen måde var bange for mørket, eller utrygge ved ikke at vide hvor guiden var (eller hvem der egentligt guidede dem) så var det en ren, ren fornøjelse at tilbringe tid sammen med dem og vi havde 6 fantastiske dyk sammen.

Nogen mennesker går igennem en som en skygge, mens andre laver et indprint i ens hukommelse. Folk af den sidste slags, har jeg været i berøring med de sidste par uger.

Og det er bare rigtig rart.

Og jeg tror, at det måske er sådan noget som det man tænker på, når man tænker på, at man gerne vil arbejde med mennesker?

Responses

  1. Måske er det også fordi, at man gerne selv vil gøre en forskel og dermed sætte et aftryk i deres liv?

    Det lyder til, at du rigtig nyder livet – dejligt 🙂

  2. Jeg har altid godt kunne lide at lave noget hvor jeg var andet og mere end bare hænder og fødder – og det er vel noget jeg med at jeg gerne vil have at det at det er mig der udfører opgaven gør en forskel.

    Men jeg ved at en arbejdsplads er som en spand vand og uanset hvor mange næver man stikker i spanden, så efterlader man sig aldrig et hul når man hiver næven til sig og går videre …. det eneste sted man virkelig efterlader sig spor er i sine relationer til andre mennesker.

    Familie, venner og ja, ind i mellem også arbejdsrelationer.

    Men ja, jeg nyder det jeg laver lige nu – og har aldrig været i et så uforpligtende arbejdsforhold, det gør åbenbart en forskel når man egentligt ikke er ansat og kun laver det man har lyst til 😉


Skriv et svar

Kategorier

