Posted by: Rikke | 18. oktober 2011

Gengangere

Folk der kommer tilbage. Repeatere eller gengangere.

Jeg har selv været sådan en. Siden 1999 er jeg kommet rigtig mange gange til den samme by, i det samme land og mødt de samme folk igen og igen.

Mit gengangssted har været Sri Lanka og byen Hikkaduwa. Og selvom det efterhånden er et par år siden sidst og der er mange fantastiske steder i verden jeg også gerne vil besøge, så ved jeg med mig selv, at det ikke bliver sidste gang jeg kommer dertil – og jeg tror på, at selvom der er gået tid, så vil jeg stadig kunne blive genkendt her og der – og føle mig velkommen og stedkendt.

Og det er vel nogen af de ting der gør det? Følelsen af at være velkommen, stedkendt – et hjem udenfor hjemmet … og så den gode dykning, sol og varme og den relativ korte afstand fra Europa.

Efter 8½ måned her på stedet har vi allerede oplevet mange gengangere. Folk der kommer tilbage for 2., 3. eller 4. gang det her år.

Og det er rigtig sjovt at opleve den anden side af gengangeriet.

Opleve at det faktisk også er hyggeligt for (de/os) hjemmehørende at få besøg af den samme folk igen. Rart at opleve kendte ansigter og vide at folk synes, at det er så ok, at være hernede, at de gerne kommer igen.

Så jeg glæder mig over de folk jeg har fået lov til at møde flere gange – og til dem der truer med at komme herned i løbet af vinteren.

Og jeg siger “kom bare an” – der er plads til flere og hjerterum til mange.

 

 

Skriv et svar

Kategorier

