Posted by: Rikke | 21. oktober 2011

… og når det er mørk, så sover vi

Fik en besked her den anden dag. Fra en anden dansker som bor i samme kompleks som mig. Vi har talt om at mødes og drikke en kop kaffe, men indtil videre er det ikke lykkedes, at få tingene til at passe sammen.

Hun undskyldte med at hun havde travlt, og i et nanosekund var jeg ved at svare tilbage, at det har helt ok, for det havde vi også.

Indtil jeg stoppede mig selv.

Travlt?

Jeg tror aldrig i mit liv, at jeg har haft mindre travlt end jeg har nu. Har ingen planer, ingen krav – vi lever om dagen og går praktisk taget i seng når det bliver mørkt og alligevel sidder det i mit instinkt, at mene jeg har travlt.

Så jeg skrev tilbage, at jeg var hjemme den dag, så hvis hun også var og havde lyst, så ville jeg da gerne give kaffe.

Responses

  1. Travlhed er moderne, men det er ikke moderne ikke at have travlt. Selv er jeg i øjeblikket fritstillet og skal finde mig et nyt job. Jeg må sige at jeg nyder ikke at have travlt for een gangs skyld. Det sidder bare på rygmarven at sige at man har travlt, for når man har travlt er man også vigtig. Nuvel så er jeg uvigtig et måneder – og som sådan må jeg præve at få det bedste ud af den situation.

    Tak for din blog, jeg holder af at læse dine poster!

    • Tak fordi du holder af … skønt at være i den modtagende ende 🙂

      Tror vi har to modpoler på travlhed – både der hvor der er prestige i at have travlt og så den nyere med simple living og slow cooking eksempelvis.

      Men det nye har vist ikke ramt den brede masse endnu og specielt børnefamilier har godt nok meget der skal presses ind i en snæver tidsramme.

      Du og jeg skal nok prise os lykkelige for at prøve utravlheden – og mærke efter hvad den egentligt gør ved en.

      … og pøj-pøj med at finde et nyt job – om lidt er jeg jo i den samme situation.


Skriv et svar

Kategorier

