Posted by: Rikke | 22. oktober 2011

Fortid og nutid

Jeg har en fortid i Netto. 14 dage som kassedame.

Lige kommet hjem fra 3 år i Spanien, vanvittig høje tanker om mig selv og mine evner, men ikke noget papir på noget og i øvrigt registreret som langtidsledig. Med krav på og ret til jobtilbud.

Og der kommer Netto så ind i billedet.

Nyåbnet travl Netto i Brønshøj og mig med alle talenterne.

Tre ting kommer tilbage fra dengang.

Mødet med en gammel klassekammerat, fra paralleklassen, der tilsyneladende så ud til at grine højt over tanker om at det var “alt” hvad jeg var nået til, og mig der egentligt også hellere ville fortælle en anden historie end den han så.

Et par spritnye jeans, som jeg skar hul i med en stanley kniv, da mit ben var i en forkert vinkel mens jeg åbnede papkasser.

Min førstedame der svarede “…det ved jeg ikke hvad betyder, men der er mødepligt!” da jeg spurgte om medarbejdermødet var obligatorisk.

Det er hårdt arbejde at være kassedame. Fysisk og mentalt. Man skal være pænt meget på. Og efter 14 dage gik min ryg i kludder og efter en uges sygdom, fik jeg en fyreseddel.

Og jeg tror det var godt for både Netto og mig.

Dengang ville jeg ikke ses død i en Nettobutik, syntes ligefremt at det var pinligt at handle i Netto. I dag er Netto noget af det der er allermest repræsenterer “hjemme” for mig. Og skal jeg have et skud anti-dose mod hjemve bladrer jeg i deres online katalog.

… og lige inden jeg rejste, overvejede jeg faktisk om ikke tilværelsen som kassedame nogengang er at foretrække, fremfor det stressede job jeg havde – ja, pengene er mindre, men til gengæld er den tid du har ved siden af jobbet helt din egen.

Responses

  1. Tror bare, at jeg ville gå i frø, hvis jeg ikke havde et job, som krævede lidt ekstra af hjernekapaciteten.

    Men indimellem ville jeg også gerne kunne slukke for arbejdsrelaterede tanker i fritiden.

    • det ville jeg jo nok også i virkeligheden … med mindre jeg havde et eller andet spændende ved siden af…

      Men derfor kan man jo godt ind i mellem lege med tanken 🙂


Skriv et svar

Kategorier

