Posted by: Rikke | 29. oktober 2011

Jo mere man øver, jo heldigere bliver man

Jeg kan ikke huske hvilken sportsatlet, det på et tidspunkt sagde noget i den retning, men det gælder ihvertfald også for fotografering både over tid … og i den konkre situation.
 

 

 

 

Min kæreste plejer at sige til de elever han underviser i undervandsfotografiering, at de bare skal skyde løs på det samme motiv – og så sortere bagefter

 

 

 

… for så kan man være heldig at få ét enkelt billede der er lige i kassen.

 

 

 

 

 

Eksempelvis krævede det rigtig mange forsøg at fange den her lille fætter på den rigtige fod:

 

og da det er en sød lille charmetrold, håber jeg, at jeg på et tidspunkt får ham endnu tydeligere end disse to billeder:

… den lille fyr er en dartfisk … og den ligner også en lille dartpil – og jeg har nogenlunde lige så meget styr på ham, som første gang jeg spillede dart, og skød min daværende engelske svigerfar en pil i storetåen.

Jeg er ikke blevet bedre til dart, men jeg har nu 3 måneder til at øve mig i at tage undervandsbilleder, så der er en mulighed for at det kan gå den rigtige vej.

Skriv et svar

Kategorier

