Posted by: Rikke | 29. oktober 2011

Under overfladen

Sidder og fifler lidt med de billeder jeg tog, da jeg i forrige uge var ude og teste hvordan jeg kunne fotografere ved at sætte hvidbalancen manuelt, fremfor at bruge ekstern blitz.

Det var et tip jeg fik af en gæst tidligere på måneden, der havde det samme kamera som os, men tog billeder, der i den grad sparkede røv til de fleste af de billeder jeg tog.

Og jeg blev pænt overrasket over at det virkede så godt som det gjorde.

Der var ikke det store at se på netop de dyk jeg dykkede, men det er ikke ensbetydende med at man ikke kan tage gode billeder … så her er lidt fra min hverdag under overfladen:

Shark Oberservatory … set nedefra og op

To sommerfuglefisk der leger med lysindfaldet i lavtliggende hule

Mindesmærke opsat over dykker, der mistede livet på Anemone City i 1980

Verden fra en fisk vinkel (en lille Napoleon fisk mellem Shark og Yolanda)

Fritsvømmende muræne ved Yolanda revet

Batfisk i overfladen ved Yolanda rev

Det er både nemmere og mere besværligt at tage billeder ved hjælp at manuel indstilling af hvidbalance. Nemmere fordi man ikke skal bruge tid på at indstille blitz, eller bekymre sig om overeksponering af samme.

Men samtidig mere besværligt fordi, at man inden praktisk taget hvert billede man tager, skal bruge tid på at indstille hvidbalancen … da farverne jo ændrer sig for hver meter man dykker op eller ned.

Men jeg synes nu at det har været besværet værd, og jeg leger gerne videre.

Responses

  1. Flot arbejdsplads du har!

  2. Ej, hvor er det flotte billeder, du har taget.

  3. Vi er meget imponerede,dine billeder er næsten tredimensionalle.

  4. Kanonflotte billeder du har taget. Jeg enig med den forrige kommentator om det tredimensionelle aspekt.

  5. Tak skal I have allesammen – dejligt at høre. Der kommer nok nogen flere billede-historier de kommende dage, der er lidt flere i posen 🙂

  6. Lenny Ønsker sig en flaske sand og måske en smuk strandsten fra egypten 🙂

    • skal se hvad jeg kan gøre, men ellers lever jeg mest i overensstemmelse med PADI-filosofien; take only pictures and leave only bubbles, som jeg synes er en rigtig fin måde at beskrive den måde alle mennesker skal forholde sig til naturen.

      … oven vande, kan man jo eventuelt efterlade “footprint” istedet for bobler 🙂


Skriv et svar

Kategorier

