Posted by: Rikke | 5. november 2011

katteliv

Mens jeg ligger i min seng, og forsøger at komme oven vande, ser jeg pludselig et misseansigt, der er ikke tilhører matriklens kat.

Det er istedet den lille søde langhårede, der plejer at hænge ud oppe ved hjørnet, og rigtig gerne vil snakke og spinder hvis man tager den op.

Hun er heller ikke bange for at være på fremmed grund. Heller ikke selvom soveværelset ligger langt fra døren og andre katte ville føle sig fanget inde. Da hun bliver sendt udenfor går hun flere gange ind i myggenettet, for at vise, at hun er kælen (og sulten) og sød og helt alene i verden. Men jeg gør mig hård og lukker døren ind til lejligheden.

Senere bliver jeg revet ud af min febersøvn, af telefonen med kæresten indeni, og for at få forbindelsen til at holde er jeg nødt til at gå udenfor. Og opdager at sortemissen alligevel havde en killing, for en lille skræmt sort/hvid killing, bliver kaldt hen, for at få en tår af vandskålen. Den er endnu mere menneskesky end det sidste kuld unger hun havde, men mormissen vil gerne fodres og kæles og være husmis.

Men jeg har fået forbud mod at være indledende overfor kattene. Det blev udstedt efter at jeg havde snakket med en kat på vejen hjem.

Og katten fulgte efter os hjem.

Og ind i lejligheden.

Og efter at den blev smidt ud blev den siddende udenfor døren resten af aften og halvdelen af natten. Mens den hylede og kradsede på døren.

HELE AFTEN OG HALVDELEN AF NATTEN.

… så nu nøjes jeg med at kigge (og snakke lidt skjult) med alle de skønne katteskæbner der findes hernede.

Og mit hjerte bløder lidt hver gang.

Responses

  1. ,Ih hvor jeg forstår dig,det er meget svært at gøre sig hård over for de kælne og sultne misser,men I kan jo ikke redde dem alle.

    • næ, det kan vi vel ikke – det er heller ikke alle sammen der vil reddes.

      Har stået for en indsamling i centeret for at få fikset de to katte der holder til der. Og da tingene endelig falder på plads (dyrlægen er tilbage, katteboks er anskaffet) fistrer kattene ud og slås og holder sig derefter væk fra centeret ….


Skriv et svar

Kategorier

