Posted by: Rikke | 6. november 2011

Når man opdager man mangler en sukkerbrænder

Der skal være fest i aften.

Eid.

Ikke den Eid, der holdes lige efter Ramadanen og som jeg nu har lært mig hedder Eid ul-Fitr. Men den anden Eid, Eid ul-Adha, der holdes 70 dage efter Ramadanen og markerer afslutningen på pilgrimsrejserne til Mekka.

Så der skal være fest på centeret i aften. I anledningen af Eid.

Og hver bringer sit. Så jeg tog mig sammen og bagte et brød og en kage.

Af hvad vi havde i huset, så kagen blev en tærte med blommer, æbler og marcipan/flødefyld … og jeg tror den er blevet god.

Men den kunne godt lige klare en omgang karamelliseret sukker på toppen.

Kan så konstatere, at man ikke kan karamellisere med en lighter .. uanset at det er en god lighter med en fin brændevne.

Så jeg savner lidt min køkkenbrænder.

Og jeg må konstatere at jeg på ingen måde er enig i min kærestes ide om, at man kan have for mange køkkenredskaber … selvom man bare bor et år i Egypten.

Skriv et svar

Kategorier

