Posted by: Rikke | 9. november 2011

Mad med mælk

Inden jeg gik helt under lavede jeg to glas med krydret chokoladeganache. Blød, cremet og lækker og lige til at stikke en ske i og blande med varm mælk og måske en sjat rom.

For halsens skyld selvfølgelig.

Og da jeg her til morgen løb tør for mælk, måtte en ny forsyning indkøbes.

Kræfterne rakte kun til butikken, der ligger lige 2 minutter nede af stien – de havde til gengæld kun mælk i 1½ liters portioner.

Der skal pænt meget chokolade til 1½ liter mælk. Nok mere end jeg orker at konsumere.

Og jeg tænker ved mig selv hvordan i alverden jeg skal nå at komme igennem alt den mælk inden den bliver dårlig – for jeg har ved selvsyn (selvsmag?) opdaget. at selv langtidsholdbar mælk ikke holder evigt.

Så …. mad med mælk – hvad kan man lave?

P.S. Det ser ud til at jeg kommer til at overleve forkølelsen og den medfølgende hoste … heldigvis.

Responses

  1. Hvad med en gang risengrød med sukker ok kanel.

  2. Risengrød selvfølgelig, hvis der findes grødris i Egypten, eller måske havregrød? Det er også godt for en øm hals.

  3. Har faktisk ikke set grødris hernede … må kigge ekstra efter næste gang jeg er i et af de store supermarkeder … for ellers kan vi jo ikke få risalamande når den tid kommer.

    Men jeg er ikke så vild med grød … men det kunne da være jeg skulle prøve alligevel, hvis det er både godt for halsen og for brug af mælken ….

    Tak for rådene og velkommen til Mette – mener ikke at jeg har set dig på bloggen før?

  4. Ja, min første tanke var også risengrød. Men ellers kan mælk altså fryses ned, og være lige til at drikke når det er tøet op. Det lærte jeg på en tur til Grønland hvor mælk ikke altid er til at få fat på. Så blev der hamstret og frosset ned når der kom et fly.

  5. det kan være at jeg skal gøre det … eller bare acceptere at noget af mælken ender med at blive sur … hvis det er at det er.

    Men mælk er faktisk relativt dyrt – og frisk mælk koster endnu mere.

    Skyd mig i disse laktosefarlige tider; men jeg glæder mig til at komme hjem og drikke et glas koldt dansk komælk!

    … til en ostemad..


Skriv et svar

Kategorier

