Posted by: Rikke | 23. november 2011

Ord stablet i stakke

Mange indlæg står i mit hoved og vipper mod hjerneskallen for at komme ud. Men vi står tidligt op og kommer sent hjem eller har gæster, så jeg når ikke omkring pc’en i samme omfang som før.

Og dagen i dag, som skulle have været en fridag, så jeg kunne ordne tissedynen, ordmassen og klistregulvet, bliver istedet for tilbragt i Tiran, da jeg er kaldt på arbejde. Endda den slags arbejde som man får løn for.

Ellers ville jeg have skrevet om besøg fra Danmark, og taknemlighed over at folk gider slæbe allehånde fornødenheder med herned til os, om at spise med nye og gamle bekendskaber og hvordan dykning skaber bånd på tværs af alder, køn og andet og skaber sammenhold på tværs.

Om at blive læst og modtage en færdigblanding knækbrød inkl. bagepapir, om at tiden er gået så meget så sovelagnet er gået i sig selv og blevet erstattet af vatæpper … som er blevet overtisset af tilrendende hankatte.

Om at lege turist for en dag, på dyr strand – med alt inklusive og oplevelsen af at mærke det, de andre alle sammen lever med, om katten der ser ud til at overleve på en brøkdel af det tidligere fodder og min egen flovhed over at det er os, der har gjort hende så tyk.

Om mennesker. Om skæve mennesker der gør indtryk, og hvor meget førstehåndsindtryk kan snyde, om nye venskaber der føles rigtige, om gamle bekendskaber der bliver venner og om gamle venner der kommer på besøg.

Men jeg skal gå om lidt og nå at have morgenmad, så det må bare blive ved tanken … men der er ord, det er der!

Responses

  1. Så må vi håbe, at du snart får tid til at bage knækbrødet.

  2. `Når bare du nyder det hele,mens`tid er er det dig vel undt.


Skriv et svar

Kategorier

