Posted by: Rikke | 25. november 2011

For fin til svin

Man censurer fjernsyn hernede.Ingen bandeord og slet ingen sex.

Det første kan man leve med, men det sidste kan ændre en film totalt, da specielt amerikanske film har mange scener, der er skudt i sengen, og når de tages ud giver en underlig hakkende filmoplevelse.

I går så vi så et madprogram.

Hvor de lavede svin. Store lækre møre flæskestege.

I starten troede jeg bare at de hakkede lidt i teksten, da der ind i mellem manglende et ord. Men så gik det op for mig, at der var system i hakkeriet .. og at det ord der hele tiden blev klippet ud var “pork”.

En ting er at man ikke kan købe svinekød hernede … dem om det og ok med mig (har ladet mig fortælle at det kan købes visse steder i Cairo), men at det er så slemt at ordet “svin” ikke må vises på tv, var alligevel en nyhed for mig.

 

Skriv et svar

Kategorier

