Posted by: Rikke | 27. november 2011

Vaniljekranse #1

Hvis man kan lide sine vaniljekrans i form, smag og konsistens som havregrynskager – så scorede jeg 10 ud af 10 igår:

For noget gik grusomt galt i kagebagningen. Hvor jeg normalt får de lækreste vaniljekranse; sprøde og med smag af vanilje, mandler og smør – ja så lavede jeg åbenbart havregrynskager ud af halvdelen af portionen i går.

De flød fuldstændigt ud (hullet er lavet bagefter ….bare for syns skyld) og havde samme smag og konsistens som havregrynskager. Ingen smag af mandler, nærmest ingen vanilje … men skøre på samme måde som havregrynskager.

Nogen af dem fik lidt mindre tid/mindre varme i ovnen, men der skal stadig noget fantasi til at opfatte dem som vaniljekranse:

Og det værste er at jeg ikke ved præcis hvor det gik galt, for jeg fulgte min normale opskrift, bortset fra at jeg puttede lidt mindre smør i end normalt. Men det skulle ikke give udflydende kager?

Har dog en ide om at det med at måle mel ud i en målekande nok ikke har været præcist nok og at det er der humlen ligger … nåmen de skal nok ryge ned alligevel …. selvom jeg nok ikke ligefrem skal ud og promovere dem blandt kollegaer og italienske naboer, som en typisk dansk julesmåkage.

Responses

  1. De ser da fine ud og smager sikkert også godt.Kald dem havregrynskager med vanille, Held og lykke med æbleskiverne.God advent søndag.

    • Tak for støtten – men der er altså ingen havregryn i dem – og man kan ikke rigtig smage vaniljen … men godt forsøgt 😉

  2. Du kan da bare kalde dem Rikkes julesmåkager, så vil der ikke være nogen, der tænker over det. Bare smagen er i orden.

  3. […] Fordi min søster alligevel skal have opskriften og fordi jeg kan se at “lækre vaniljekranse” pt. er mit top søgeord laver jeg lige lidt public service og smider min gode opskrift på her, sådan at dem der søger, ikke blot bliver spist af med et foto af mine lidt kiksede forsøg udi “egyptiske vaniljekrans møder havregrynskager“ […]


Skriv et svar

Kategorier

