Posted by: Rikke | 28. november 2011

Upstairs and downstairs

Det kan godt være, at det er et land, der flyder med mælk og honning for nogen. Et sted hvor solen altid skinner, maden kommer af sig selv og man ikke behøver at erlægge en ærlig dags arbejde:

Men der er forskel på top og bund … og selvom de lever side om side og færdes i sammen verden, er der langt imellem deres virkelighed.

For mens nogen skummer fløden og slet ikke indser hvor godt de egentligt har det, lever andre et usselt liv, med mangel på føde, et utal af fødsler og udsigt til et kort og uelsket liv. Og de ville ønske at de havde bare en brøkdel af de samme goder og muligheder.

Og sådan er goderne så uens fordelt. Og mens der ikke er nogen tvivl om, at mens Topper valgte rigtigt, da hun smed slæverne ind hos os…

….så er det knapt så sjovt at være “sortemis”, der nu er gravid, med det der vil være 3. kuld, i den tid vi har boet i lejligheden her.

Og mit hjerte bløder hver eneste dag for hende, og andre katte som hende, som egentligt bare vil tages af og ind og nyde lidt godt i den tid der er. Have muligheder for at være andet end gadekatte, der lever af skrald og andres godgørenhed.

Og jeg håber på, at det Egypten der bliver bygget op, bliver et land med mindre forskel på rig og fattig, hvor alle har nok og de fleste får det så godt, at der er overskud til at tage sig af dyrene hernede.

Menneske først – så dyrene … men jeg håber virkelig at man når rundt til dyrene og gør noget ved den overproduktion af uønskede dyr der er hernede.

Alle vil gerne være noget for nogen og ingen burde være til salg for et kærligt ord og en skudefuld mad.

… hverken mennesker eller dyr.

Responses

  1. Uh det ville jeg godt nok også have det rigtigt svært med at se på. Det er hjerteskærende kontrast i de billeder. Jeg har nogen gange fået at vide at jeg alligevel ikke kan redde hele verden når der er mennesker eller dyr jeg får ondt af, og det er sikkert rigtigt, men derfor kan man jo godt prøve at hjælpe i et hjørne. Og det må man jo sige du har gjort ved at give Topper et bedre liv – og ja, så håber vi at Ægypten snart når til den del med dyrevelfærd.

  2. Jeg er lige ved at sige dyrene først. Mit hjerte BLØØØDER, når jeg ser sådan noget. Kan næsten ikke bære det.

    Hvor er Topper en smuk og tydeligt meget velernæret kat. Jeg savner min mis meget, selvom vi har den dejlige lille “Face” i stalden, som bliver krammet, når jeg kommer der. Heldigvis kan hun godt lide det. Jeg har lovet fotos af hende, det må jeg vist (også) hellere huske – *SUK*

  3. Ja man kan da godt se på Topper, at den nu er blevet overklasse. Godt billede for øvrigt.

  4. Jeg har det også at svært med den dårlige behandling af dyr i nogle lande, at jeg er holdt op med at rejse dertil.

    Efter de pinsler min egen gadehund har måttet udholde og hvad man udsætter græske hunde og katte for, fordi “de ikke har nogen sjæl og derfor ikke kan mærke smerte”, så har jeg svært ved at holde en god ferie i fx Grækenland, fordi jeg bliver så ked af det.

    Nej, man kan ikke redde hele verden, men man kan hjælpe hvor man kan. Så godt at se at kæmpekatten ikke skal slås for føden længere 😉 Thumbs up til Jer!

  5. Jeg kan godt forstå dit hjerte bløder.OG det er svært at ignorer alle de andre misser.

  6. Tak for ordene alle.

    Jeg ved at jeg ikke kan rede dem alle – men tror nu alligevel, at havde jeg været en anden end den jeg er, så kunne jeg måske have gjort noget mere – sammen her i vores lille boligkompleks, kunne vi i hvert fald gøre meget mere end der bliver gjort.

    Men man kan i hvert fald læse noget om et land, på hvordan landets dyr bliver behandlet.

  7. […] Sortemissen er i løbetid (igen, igen) og en hun havde en hale af hankatte efter sig. […]


Skriv et svar

Kategorier

