Posted by: Rikke | 4. december 2011

En aften i guldstiletter

Da jeg i tidernes morgen pakkede, sørgede jeg for at der kom et par guldstiletter med i kufferten. “De er jo altid rare at have med“, tænkte jeg. Og glemte så mere eller mindre alt om dem.

Men i forgårs var vi på fin restaurant – Sala Thai Restaurant, på Hyatt, hvor vi spiste os mere end mætte i dejlig mad (menu II … hvor jeg dog kan se at nogen af retterne mangler) og der forsøgte jeg så at troppe op i bemeldte guldsandaler.

Ikke med det bedste af resultater.

Allerede vej fra lejligheden ud mod hovedgaden kunne jeg mærke, at ideen var noget betænkelig og det blev ikke bedre af at alle taxi’erne tænkte “russer” da de så os og priserne straks blev 4-doblet på vej hen mod dem … men vi fik nu en vogn og jeg kunne skøjte videre i mit ufornuftige fodtøj, på de toppede brosten og de skinnende marmorgulve.

Maden var god og udsigten over havet og nattehimlen super – terrassevarmeren en gave til de forfrosne “indfødte” og aftenen var en dejlig afslutning på en god uge, med et skønt menneske – som jeg virkelig har nydt at dykke med.

Og der var ingen grund til at dresse op med stiletter og højt hår, for stemningen var helt nede på jorden, selvom stedet helt klart har klasse.

Og klasse har min dykkerven også. Jeg tager virkelig hatten af for folk, der går seriøst ind for de ting, som de går igang med – og derfor efter en dykkerferie troligt tager hjem og øver sig i Trykkerdammen, indtil det sidder helt i skabet – og der er ingen tvivl om at øvelse gør mester.

Og med det i mente, er jeg jo nok nødt til at træde lidt rundt i stiletterne i den næste tid, for om 2 måneder er det slut med sandalerne og sko med hæle er igen på programmet.

*suk*

Responses

  1. Er der ikke blevet taget billeder? Det ville jeg da godt have set.

    • af maden, skoene eller diskussionerne med taximændene?


Skriv et svar

Kategorier

