Posted by: Rikke | 16. december 2011

det er det hele værd

Selvom jeg både morgen og aften føler mig som en, der er blevet banket godt og grundigt igennem med en gummihammer, så er det det hele værd.

Jeg syntes at det var spændende og sjovt at tage min divemaster, men det her er faktisk både sjovere og mere udfordrende.

Eller sjovere og mere udfordrende på en anden måde.

Fordi det handler rigtig meget om mig, nok fordi jeg starter ud fra et andet niveau og bygger ovenpå et solidt fundament – og jeg ved udmærket, at havde jeg ikke haft den mængde dyk, erfaring og min divemasteruddannelse i baggagen, så havde det her været betydeligt mere vanskeligt.

Men jeg bliver kun lige presset til min grænse og jeg klare alle tingene godt.

Så hvordan gik min dag i dag, spørger du?

Til at begynde med skulle jeg dykke med de “sædvanlige” dobbelt 10’er + en stage, så i alt 3 flasker. Hvilket var noget tungt at gå rundt med og specielt komme op af vandet med.

Og på hhv. 40 og 20 meter skulle jeg lave øvelser med at lukke og åbne for de flasker jeg havde på ryggen… mens min maske pludselig blev fjernet, buddybreathing på fælles regulator … mens min maske pludselig blev fjernet, kontrollet ånding på stageflaske som jeg skulle åbne og lukke for hvert åndedrag, fjerne og sætte stageflasker på plads og endelig sende “balloner” op fra 6 meter.

Alt sammen mens jeg var neutral albalancet – dvs. lå helt stille i vandsøjlen.

Og det var bare rigtig sjovt!

Selve Advanced Nitrox delen er bestået og imorgen går jeg videre med Decompression Procedures – og vi skal ned på 45 meter.

 

Responses

  1. Du kan åbenbart bare det der. HJH må være stolt af dig.

  2. Stolt … og en lille smule presset over at jeg laver nogen af øvelserne bedre end ham 😉


Skriv et svar

Kategorier

