Posted by: Rikke | 23. december 2011

Det tager bare lige 5 minutter…..

Så stod jeg der, men 2 timer mellem dagens dont og aftens middag og havde planlagt, at det da lige kunne bruges til at koge andefonden ned og risengrøden blød.

Men gassen havde besluttet at den var lav, så da fonden var affedtet, mælken vaniljeinfuceret og risottorisene, der vikarierer for grødrisen, hældt op – holdte gasblussene op med at brænde.

Et opkald til udlejer, et nødråb til vagterne, endnu et opkald denne gang til et nummer fremskaffet af de blandede engelskkundskaber og endelig et opkald til dansktalende beboer og efterfølgende besøg på det der skulle være det rette – men alligevel fuldstændig mennesketomt – kontor …. var alt sammen spildte talenter og uden nogen form for nytte.

Til sidst lykkedes det mig dog at finde en mand der ville tage imod mit nødråb.

“Lige om lidt” fik jeg at vide. Belært af erfaring fortalte jeg manden, at jeg skulle gå en time senere, så hvis gassen blev leveret efter kl. 19.15 ville jeg ikke være hjemme. Havde nemlig en aftale kl. 19.30.

Belært af den samme erfaringen, ringede jeg dog til min aftale og udskød den med en halv time, så der blev lidt mere af en buffer.

19.30 var gassen [selvfølgelig] ikke leveret.

Udlejer havde endda nået at være forbi og blev sat til at kigge på en dryppende vask, nu han alligevel var her.

Men gas var der intet af og planen med at kog grød i dag, blev skudt mere og mere til hjørne.

Og jeg ringede selvfølgelig til gaskontoret og fik at vide at de ville være der lige om lidt. Og ja, max. 5 minutter – da jeg fortalte at jeg var ved at gå.

Der gik faktisk kun 6 minutter før det bankede på døren, for selvfølgelig sad jeg selvretfærdigt og timede det.

Og egentligt er det fantastisk at man kan få gas leveret til døren, monteret og tjekket kl halv otte på en lillejuleaften – for noget der rundt regnet 30 kr.

Og om lidt er grøden kogt færdig på gassen og må så stå og efterkoge i sofaen … håber at den så holder når den først kommer på køl i morgen.

Hvis ikke, er der vist ris nok til en ny omgang … og det tager også kun 5 egyptiske minutter….

Responses

  1. Ja du må vel snart glæde dig til at komme hjem til forholdsvis ordnede forhold?

  2. Vi glæder os til at komme hjem – helt sikkert og ja, der er nogen ting hernede fra jeg klart ikke kommer til at savne …. men omvendt, så tror jeg ikke at man med lige så stor lethed kan eksempelvis få folk ud med en gasflaske for ca. 30 kr. om aften derhjemme 🙂

    Det er så let at glemme at forholde sig til det hele…….


Skriv et svar

Kategorier

