Posted by: Rikke | 24. december 2011

Min jul ankommer kl. 14

Har lige fået listen:

• Andebryst (8)
• Små kartofler (2 kg)
• Sovsekulør
• Ribsgele
• Rødvin
• Julebryg
• Frosne rejer (2 poser)
• Bacon (9)
• Sild ( hvid + Rød)
• Rullepølse
• Spegepølse
• Hamburgerryg
• Snaps

Lander med en ven kl. 12.

Og det sammen med rugbrød, hvederød, laks, (endnu mere) rødvin, og ost medbragt af veninden og mine hjemmesyltede kirsebær, hjemmelavet leverpostej og et kg. marcipan skulle jo egentligt nok kunne gøre det ud for en pænt dansk jul.

Med juleaften og efterfølgende julefrokost.

Håber han kommer ind i landet og ikke ligesom veninden bliver tvunget til at aflevere noget af lasten i lufthaven … for der står nu det rugbrød, småkager og øl der udgjorde venindens overvægt.

Faktisk er det rugbrød der skal spises i morgen til julefrokost smuglergods … da det kom ind i landet i et frakkeærme…..

Og med kold (og kun lidt brændt) risengrød i køleskabet og nissehue på hovedet går jeg lige om lidt ud til bussen, der skal transportere mig ned til mit juledyk.

Der skal nok komme billeder……….

Responses

  1. Ønsker jer God Jul.

    • Og en rigtig glædelig jul til dig Lea – og tak for det fine tilbud om at passe kattene tilbage i januar – det har været en rar følelse at have i baghånden hvis tingene var gået skævt.

  2. Kære Rikke Kitta og HJ.det lyder som om I har alle ingridienserne til julemaden.Jeg troede ikke i ville holde traditionel juleaften, men velbekomme jer.Jeg skal hilse fra Inger.

    • Tak skal du og rigtig god jul til jer … og jo, vi var fuldstændig traditionelle med maden … men dog uden træ, salmer og gaver

  3. God jul til jer 🙂

    • Tak skal du have Pernille – jeg glæder mig til noget seriøst “nytårsdyk” når I kommer herned… så dykker vi igennem 🙂

  4. Også fra mig ønskes i en glædelig jul og godt nytår.

    • Tak skal du have Keld – jeg hilser HJ og det samme til dig og dine.

      Vi dykkes ved i det nye år 🙂

  5. Pas nu på I ikke foræder jer. Det lyder af temmelig meget mad. Hils.

    • Det viste sig at være indkøbslisten og ikke den endelig opgørelse. Noget blev købt i mindre portioner og andet gik tabt på vejen … da det blev ompakket fra kuffert til kattetransportkasse.

      Folk er bange for hvad de kan få med ind i Egypten, men i virkeligheden er problemet SAS, som i den grad er emsige med vægten lige pt og fra mine gæster ved jeg, at der lige nu cirkulærer 6 guinness, en dåse småkager, 1 kg. små kartofler og et rugbrød.

      Men vi overlever jo nok!

      Selvom der var planlagt en middag til 4 og vi endte med at blive 8.


Skriv et svar

Kategorier

