Posted by: Rikke | 24. december 2011

Og rigtig glædelig jul

Og der blev juledykket … og derefter landede al maden og selvom der lige nu kaldes lystigt fra den lokale moské – så er julestemningen så småt ved at indfinde sig her i Egypten.

Vi bliver 8 til middag – hvilket er 4 mere end planlagt, men ingen skal sidde alene til jul og slet ikke i et fremmed land og vi skal derfor introducere rigtig dansk julemad til både en schweizer og en svensker.

Og den bliver fuldstændig klassisk med and, flæskesteg (hvis nogen tør begive sig ud i stegeriet af den), 2 slags rødkål, sovs kogt på en fantastisk andefond, waldorfsalat, syltede æbler med ribsgele, hvide og brune kartofler og selvfølgelig risalamande til dessert … med min egen hjemmelavede kirsebærsovs, som lige er blevet prøvesmagt og godkendt.

.. øj jeg savler næsten allerede og jeg glæder mig til de andre får fri kl. 18 og kommer forbi.

Og indtil da vil jeg gerne ønske rigtig glædelig jul til alle der har fulgt mig her på bloggen i de sidste 11 måneder.

Responses

  1. Ja BØVS siger jeg bare.

    • Der blev ikke levnet …. og det var godt!

  2. Rigtig glædelig Jul til Jer også 🙂

    • Tak skal du have og i rigtig meget lige måde Anita


Skriv et svar

Kategorier

