Posted by: Rikke | 25. december 2011

Færre gaver og mere liv

Og det blev jul i det lille hjem. Fuldstændig traditionel mad, dog spist af rimelig utraditionelle plastisk tallerkener. Og det var superhyggeligt og totalt afslappende.

Det der slog mig mest efter aftenen var hvor totalt ustressende det havde været, med en december måned uden gavejageriet.

Selvfølgelig er det mere “en hyggelig middag” end en egentlig “juleaften” når den holdes uden juletræ, sange og gaver – men det var også på en eller anden måde befriende.

Op til jul havde jeg ellers forsøgt mig udi lidt gavekøb. Jeg havde sørget for at to forskellige gæster havde henholdsvis lakridskonfekt og juleøl med herned, som jeg ville overraske med juleaften. Men lakridskonfekten blev opdaget fordi jeg ikke havde logget mig ud af facebook, en aften han skulle tjekke sin mail på pc’en og øllerne blev opdaget, da han selv bar posen med dem hjem fra gæstens hotel.

Dernæst havde jeg tænkt mig at give ham en tur på en vandscooter … men den ide blev ødelagt forleden, da han kom hjem og fortalte mig at han havde aftalt, at han skulle have undervisning, så han kunne blive scooterinstruktør.

For mit vedkommende ved jeg at han planlægger at give mig noget dykkerudstyr når vi kommer hjem og at han brugte en halv dag på at jagte et smykke jeg tidligere havde sagt jeg kunne lide, men som var blevet solgt imellemtiden.

Så vi blev enige om – og holdt fast i – at vi ikke gav hinanden gaver i går … og det virkede helt fint.

Til gengæld sås vi med skønne mennesker, spiste fantastisk mad og spillede spil på terrassen efter maden – og det er i virkeligheden de skønneste gaver af alt.

Og idag tilbringer kæresten sin dag med at dykke sammen med en fyr jeg ved han er rigtig glad for at have lært at kende hernede og jeg har været sammen med min dejligste veninde, og har oven i købet fået sol på maven … så livet kunne ikke være meget bedre.

Bortset fra her om senere – hvor vi dækker op til traditionel julefrokost.

Åh det bliver godt!

Skriv et svar

Kategorier

