Posted by: Rikke | 26. december 2011

With a little help from our friends

Veninden blev sat på bussen incl. en dykkertaske som jeg krydsede fingre for ikke ramte loftet på 30 kg. Der er arrangeret afhentning af taske i lufthavnen, så tasken ikke skal slæbes op på 4. sal med dårlige skuldre. Har lige fået en sms om, at hun smilte sødt til check-in manden og scannermanden, så det hele kom med uden betaling. Til gengæld ved jeg kun at den vejede “tung” da indtjekningen foregik med løftede øjenbryn og en vægt, der ikke viste tal ud mod kunderne.

Det er en stor lettelse (sic!) at få noget af vores baggage transporteret hjem og jeg må bare igen og igen konstatere, at det her liv og det her år, ikke havde kunne fungere så smertefrit som det har gjort, uden vores venners kæmpe hjælpsomhed.

Det er lidt her og lidt der – og samlet set er der bare rigtig meget der er blevet bedt om hjælp til og som derefter er blevet lagt i hænderne på andre mennesker – som eksempelvis:

Vi har venner der passer vores katte. Og lever med kattehår, kattekradseri og snerten af katteallergi – nu på 11 måned.

En anden hjalp med at fremvise vores lejlighed og stod for kontraktskrivning – da lejligheden først blev lejet ud efter at vi var rejst. Han skulle også lige sørge for at jeg fik rengjort køleskabet, da kommunikationen til rengøringsmanden var røget og køleskabet derfor var en anelse muggen efter en måneds lukkehed. Og han var nøgleperson – bogstaveligt talt – da der skulle arrangeres adgang til vores ellers aflåste opbevaringsrum, fordi der pludselig skulle fikses vinduer i hele ejendommen.

En tredje har stået for at modtage og scanne vores post – og maile det vigtige for os. Han har også fungeret som “depot” for fødselsdagsgaver og indgået i logistikken med at få gaven herned. Og da mit visakort kun kunne sendes til min folkeregisteradresse, måtte han også sørge for at videresende det til en “genganger” der skulle herned.

Hun sørgede desuden også for at forsøde min jul, ved at købe den lakridsjulekalender jeg var helt syg for at få fingerne i.

Ved sommerhuset har to forskellige par sørget for bl.a. opbevaring af vores private ting (“det stiller vi lige i laden”), at åbne og lukke for vandet. Sætte tv op og tage det ned igen. Fikse dørhåndtag der gik af, lukke håndværkere ind og betale regning til vvs’er efter sidste års kulde og alle mulige andre større og mindre ting, som der er, når man lejer et gammelt sommerhus ud.

Rigtig mange forskellige folk har gennem året købt ind for os og slæbt ost, bacon, rugbrød, mel, lakridser og alt muligt andet guf ned til os …. og åh hvor vi har nydt det. Billigt har det også været, da folk enten ikke ville have betaling, eller kun ville have et symbolsk beløb … man bliver jo helt forvent og sådan er nok ikke når vi kommer hjem igen…

Andre folk har hentet og bragt ting fra nogen til andre, som da jeg skulle have en blylomme herned, et dykkerstempel, en thermokande og juleøl, et par neoprenshorts eller vores kattetransportkasse, som involverede logistik med hele tre personer.

Endelig er der en der har taget sig af min lille nyttehave – og oven i købet gjort det med glæde selvom sommeren ikke rigtig viste sig fra sin søde side.

Jeg er alle folk dybt taknemlig og ved ikke hvordan vi skal betale vores taknemlighedsgæld tilbage, men et eller andet må vi finde ud af når igen er tilbage i landet og indtil da; tusinde tak til:

  • Min mor Lise
  • Randi & Peter
  • Min søster Trine
  • Joachim
  • Søren & Lone
  • Tom
  • Kirsten & Steen
  • Erik & Tove
  • Tønder
  • Torsten
  • May
  • Malene
  • Simon
  • Jørgi & Kirsten
  • Kitta
  • Thomas
  • Bettina
  • Gitte
  • Bent
  • Magdi
  • Tina
  • Tommy
  • Sifka
  • Lea
  • Pernille & Henrik
  • og endeligt et udvalg af Atlantisguiderne, der har været behjælpelige på forskellige måder.

(Og nu håber jeg seriøst at jeg ikke har glemt nogen … ellers pip op for listen skulle gerne være komplet)

Responses

  1. Og tak fordi du deler dine oplevelser med os herhjemme i DK

  2. Man kan ikke ret meget uden sine venner!! 🙂
    Og hvor er det skønt at man har dem!


Skriv et svar

Kategorier

