Posted by: Rikke | 6. november 2012

Fra ansat til iværksætter

Da jeg kom tilbage til Danmark i januar 2012, var jeg stadig usikker på hvad jeg skulle resten af mit (arbejds)liv – det viste sig dog hurtigt, at jeg skulle satse på det som jeg er god til – og det som gør mig unik:

Med min kombination af juridisk indsigt og erfaring på ansættelsesområdet og det menneskesyn jeg har fået styrket gennem min uddannelse som systemisk coach, skulle jeg naturligvis fortsætte med at arbejde med HR. Jeg kan nemlig både løse problemer og sætte rammer som en jurist og udfolde ressourcer og potentiale som coach, og det har man brug for når man opbygger et professionelt HR-område i mindre virksomheder.

Og derfor skal jeg ikke arbejde i den type virksomheder som jeg har arbejdet i hidtil – jeg vil ud og hjælpe mindre virksomheder.

Helst iværksætter eller vækstvirksomheder hvor der er et drive og en energi – og hvor jeg virkelig kan gøre en forskel og hjælpe ejeren med at få opbygget en professionel HR-afdeling.

Og det gør jeg via lovmand & coach – hvis hjemmeside og blog du kan finde lige her: lovmand-coach.dk

Du er velkommen til at læse videre der. Og hvis du kender nogen som har en mindre virksomhed, eller har overtaget en virksomhed, så må du rigtig gerne guide dem i min retning, så vi kan få en uforpligtende snak om hvad jeg kan hjælpe med.

Det jeg arbejder med er i stikord:

  • Ansættelsesret og personalejura
  • Afskedssager
  • Etablering af arbejdsmiljøgrupper
  • Gennemførelse af Arbejdspladsvurderinger (APV)
  • Arbejdsanalyse
  • Udarbejdelse af vejledninger
  • Forandringsprocesser
  • Kommunikation og konflikthåndtering
  • Coaching af ledere

Skriv en kommentar

Kategorier