Posted by: Rikke | 9. januar 2013

2012 tilbageblik #3

Det har ikke været uvilje der har gjort at jeg har døjet med tilbageblikket på den sidste del af 2012 .. men 2013 der kastede sig over mig med en hidtil uset voldsomhed, der gjorde at jeg ikke havde tiden til at kigge mig skulderen.

Men nu kommer det … så 2012 kan blive lukket og slukket og 2013 kan folde sig ud i al sin gloværdighed:

September

Mens smukke august løb over i sensommerens september og verden blev farvet af frugternes modning, de sidste sommerblomsters farver og efterårets begyndende gløder, forsøgte jeg at konservere sommeren i et glas og syltede livet løs.

  

På livet løs gik det også i Jylland, hvor det sommerhus der havde dannet rammen om lykke, sol og strand i ikke mindre end 3 generationer begyndte at tage sin ende. Vi fældede træer og begyndte så småt at bryde alt det ned som generation efter generation havde bygget op.

Septemberglæde var også at jeg opdagede en træningsform jeg er gået hen og er blevet rigtig glad for (crossfit) og at jeg endeligt fik genset min gamle bofælle, som jeg har set alt for lidt til.

På jobfronten fik jeg så småt lukket mit arbejde hos min første kunde og som september nærmede sig oktober gik det op for mig at jeg havde lavet klassikeren over alle konsulentklassikere … brugt alt energien hos den kunde man var hos, istedet for også at sikre sig den næste kunde – og jeg stod derfor med en tom ordrebog.

Oktober

I oktober tog mit netværksarbejde rigtig form. Jeg mødte så mange fantastiske mennesker gennem forskellige arrangementer. Jeg minglede, jeg snakkede og jeg forsøgte at sælge mine kompetencer, ideer og mit virke.

At starte egen virksomhed op er i sig selv hårdt. At gøre det med de begrænsninger der er, når man gør det som selvstændig bibeskæftigelse, som en del af arbejdsløshedssystemet, kræver at man selv er noget af en systemhaj … og i den grad forstår at svømme både i modstrøm og zig-zag.

Så oktober gik med jobsøgning, netværk og uopfordrede kontakter til folk. Det var nok min mest udadvendte måned nogensinde.

Det var også den måned hvor jeg var mest i tvivl om min retning, min motivation … og om det der med work-life-balance overhovedet er noget man kan opnå, det være sig i et job eller som selvstændig.

November

  

November, november, november. Måneden der er omsluttet af gråhed og tristhed. Måneden der ikke har nogen ende.

November er svær at skrive om, uden at blive meget privat. Og gå tættere på end jeg normalt gør på bloggen. For november var den måned, hvor min kæreste og jeg besluttede at vores veje ikke længere skulle følges ad. For nogen var det en meget stor overraskelse, da vi for mange altid har virket som et meget sammentømret par. For os selv var det meget i tråd med den personlige udvikling vi hver i sær havde haft i forbindelse med – og efterfølgende vores år i sandaler.

Heldigvis kunne vi skilles som venner, og som venner tage afsked med vores fælles liv, fælles venner og interesser.

December

 1 2

December var kaos og tradition. Det var den måned hvor hvor afslutningen af et fælles liv stødte ind i en blanding af gamle aftaler og etablering af nyt liv.

3 4 5 6 7 8

Det var en sødmefuld måned med mange følelser, og en hel del af dem ude på de yderste nervespidser – både de gode og de sorgfulde. Det var kærlighed på mange måder – og det var essensen af mit liv vendt på hovedet og tilbage igen som var det en snekugle i et barns hånd.

9 10 11

Men som jeg så året gå på hæld, gjorde jeg det med større og større sikkerhed i min mave.

2011 var det år hvor jeg fik reflekteret over mit liv. I 2012 skrællede jeg lag på lag af mit gamle jeg af mig. Begik ufattelig mange lærerige fejltagelser i mit professionelle liv, og lærte lige så mange nye gode ting.

Mødte spændende mennesker som jeg er sikker på jeg skal have i mit liv fremover – både på den private og den professionelle side.

Det var året hvor jeg reorganiserede mit liv både i praktisk, faktisk og professionelt … og som 2013 åbnede sine døre for mig, havde jeg et billedlig opfattelse af at stå helt nøgen og nyfødt ved en korsvej:

– jeg kan vælge lige præcis den vej jeg vil gå, alle muligheder er åbne, alt kan ske … og jeg glæder mig, glæder mig og glæder mig til at sætte tænderne i 2013 og alle årets muligheder….


Kommentarer

  1. Rigtig glædeligt Nytår.Og “god appetit”


Skriv en kommentar

Kategorier