Posted by: Rikke | 31. december 2011

2011 – del 2

… fortsættelsen på året der gik 2011

April

  

Ja, vi flytter. Efter at være blevet godt trætte af møbler med brændhuller, skabe der falder sammen omkring os og en alt for høj husleje, finder jeg et nyt sted vi kan bo. Og vi flytter ind i vores orange hjem. Killing og Topper flytter med og efter at jeg har klaret selve flytningen (da kæresten jo ikke kunne få fri) fortsætter jeg mit husmoderlige liv … og laver blandt andet noget rimelig godt karamel.

  

Det bliver påske. Killingen vokser til og jeg får igen besøg fra Danmark og får gaver fra det kolde Nord. Sammen med et herligt gensyn med en gammel studieveninde, jeg ikke har set i årevis. Vejret er blevet varmere og mens hun er hernede solbader jeg sådan rigtig for første … og nærmest også for sidste gang. Sol er noget andet, når man har det på en daglig basis.

  

Vi ser på byen sammen og jeg nyder at have selskab for ellers består min hverdag jo ellers mest af treenigheden: rengøring, madlavning og læsning af bøger … tilsat sol.

Maj

  

Men jeg deltager nu også i andre aktiviteter og som foråret bliver varmere kommer jeg mere og mere i centeret og er mere og mere i vandet.

  

Og da midten af maj er nået er jeg ved at være færdig med at være og klar til igen at lære.

  

Jeg får en ilddåb som divemastertrainee, da min første dag falder sammen med ankomsten af +50 efterskoleelever der skal have dykkerbevis! Der er pænt stor travlhed i centeret, der er fyldt med larm, lange teenagere og der lugter af sved og tis.

Og det er herligt! Og om aften er vi begge to lige så trætte som Killingen ser ud.

     

Alt i alt ser maj ud til at bekomme os vel. Vi har overskud til at lave noget når kæresten har fri og det bliver både til en tur til Nabq og Hadaba – det sidste for at se om vi skal flytte derud. Vi beslutter dog at blive boende og jeg kan se, at når jeg ikke læser eller dykker, så er jeg igang med at sylte og bage.

Og Killing er stor, sød og fræk.

Juni

  

I juni har vi været afsted i 5 måneder og vi begynder at kunne genkende de folk der kommer igen. Flere mennesker besøger centeret 3-4-5 gange om året og anden gang at Gert var dernede i 2011 havde han massive kg. pølser med og der holdt staffparty hvor pølserne blev grillet. Alle kom med noget og jeg kom med brød – og det gjorde næsten lige så stor glæde som svinekødet. Godt brød er en mangelvare hernede.

Vi har stadig overskud på vores fridage og en af de ting vi nyder er at tage en tur ud til Hyatt og spise Sharms bedste morgenmad, mens man kigger ud over havet (og ser de andre tage på arbejde).

  

Men på et tidspunkt går det den anden vej og juni bliver seriøst en plages måned. Det strømmer ud med biller og kakkelakker alle steder fra. Vi kan ingen steder være eller have noget i fred – så alt pakkes ind og rystes grundigt inden brug.

Mit helbred skrænter og jeg får den ene ørebetændelse efter den anden. Jeg blive oven vande, afbryde min divemasteruddannelse, får et ekstra visum i mit pas og tager hjem på ferie i Danmark.

Det var en tiltrængt ferie – jeg nød virkelig at gense min familie og mine venner, dufte til den danske sommer, smage på den gode mad og se et seriøst Sct. Hansbål brænde ned.

Og pausen fra vandet gjorde at jeg igen kunne komme til at dykke.


Kommentarer

  1. […] … og der er mere endnu .. hvis du vil begynde med begyndelsen så starter det her #1 og #2 […]

  2. […] 2 og 3 finder du her: del #1 januar – marts, del #2: april – juni og del #3: juli – […]

  3. […] … og der er mere endnu .. hvis du vil begynde med begyndelsen så starter det her #1 og #2 […]


Skriv en kommentar

Kategorier